Jak wymontować gaźnik w traktorku-kosiarce? [Nikki Briggs&Stratton]

Żeby naprawić bądź wymienić gaźnik w traktorze ogrodowym, trzeba go najpierw wymontować. Poradnik przedstawia demontaż gaźnika Nikki silnika Briggs&Stratton Powerbuilt 155, serii 21; jednostki napędzającej kosiarkę samojezdną MTD. Nie jest to jakaś czarna magia. Z pewnością uda ci się zrobić to samemu. Wystarczy wiedza, które elementy i w jakiej kolejności należy zdemontować.

Będziesz potrzebować:

– klucze płaskie, klucze nasadkowe, torx, wkrętak, pojemnik na paliwo

Jak wymontować gaźnik w traktorku-kosiarce krok po kroku?

  1. Zdemontuj osłonę filtra powietrza. W tym celu odkręć dwie nakrętki.

    Zdejmowanie osłony filtra powietrza Briggs&Stratton
    Osłona filtra
  2. Lekko podważ i wyciągnij filtr.

    Demontowanie filtra powietrza B&S Powerbuilt, serii 21
    Demontaż filtra powietrza
  3. Zdejmij obudowę silnika, odkręcając 2 nakrętki z przodu i 2 śruby z tyłu oraz wkręt mocujący dolot powietrza z obudową.
    Odkręcone przednie nakrętki obudowy silnika Briggs&Stratton 155
    Wykręcane nakrętki obudowy
    Odkręcane śruby mocujące tyłu budowy silnika B&S Powerbuilt 155
    Wykręcane śruby z tyłu obudowy
    Odkręcanie wkrętu mocującego dolot powietrza Briggs&Stratton
    Zluzowany wkręt dolotu

    Jak wymontować gaźnik w traktorku-kosiarce? [Nikki Briggs&Stratton]
    Gaźnik po demontażu osłon
  4. Aby wyciągnąć rurę dolotową, poluzuj linkę ssania, zdejmij rurkę przelotową i odkręć 2 nakrętki ze szpilek mocujących gaźnik.
    Poluzowane mocowanie linki ssania gaźnika traktorka MTD
    Zluzowana śruba mocująca linkę ssania
    Wypięta rura przelotowa gaźnika kosiarki samojezdnej
    Odpięta rurka przelotowa

    Demontowanie rury dolotowej gaźnika
    Demontaż dolotu powietrza
  5. Wypnij kabel elektrozaworu i kombinerkami zluzuj ścisk, by ściągnąć przewód paliwowy. Jeśli benzyna znajduje się w zbiorniku, należy zapobiec jej wyciekaniu; dlatego zanim wypniesz przewód, podłóż jakiś pojemnik pod gaźnik.
    Odpięty przewód elektryczny elektrozaworu gaźnika Nikki
    Wypięty przewód elektrozaworu

    Wypinany przewód paliwowy gaźnika B&S
    Zluzowany przewód paliwa
  6. Żeby zdemontować sam gaźnik, wykręć dwie szpilki, a następnie wypnij linki sterowania gazem i ssania z zaczepów (trzeba trochę “pomanewrować” gaźnikiem)
    Odkręcanie szpilek gaźnika
    Wykręcane szpilki mocujące

    Demontaż linek sterujących gaźnika
    Linki sterujące

Oczywiście montaż gaźnika wykonuje się w odwrotnej kolejności 🙂

Dobre rady

Zdejmując gaźnik, staraj się nie uszkodzić uszczelek. Może się okazać, że nadadzą się do ponownego użytku.

Przy okazji warto zdemontować i wyczyścić bak paliwa; to tylko cztery śruby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Enter Captcha Here : *

Reload Image