Istnieje kilka sposobów wypompowania paliwa ze zbiornika auta. Jedną z nich jest zastosowanie specjalnej pompki, dzięki której można łatwo, szybko i bezpiecznie uwinąć się z robotą. Zobacz zatem jak spuścić paliwo z baku bez ponoszenia dużych kosztów. Przedstawiona metoda na przykładzie samochodu Opel Corsa B.
Będziesz potrzebować:
– pompka do ściągania paliwa, wiertarka lub wkrętarka, dwa odcinki wężyka, opaski zaciskowe, wkrętak, kanister na paliwo, pojemnik na ciecz, rękawiczki gumowe, okulary ochronne, szmata
Jak spuścić paliwo z baku samochodu – instrukcja krok po kroku
- Unieruchom samochód na płaskim podłożu (zaciągnij hamulec ręczny, wrzuć jedynkę) i wyjmij kluczyki ze stacyjki.
- Wypnij z filtra przewód wylotowy paliwa z baku. W Corsie element, jaki należy zdemontować, umieszczony jest pod podwoziem z prawej strony pojazdu.
- Połącz przygotowane wężyki z pompką i zamontuj wiertarkę na wałku mechanizmu pompującego. Tutaj przyda się przynajmniej jedna opaska założona na wężu ssącym.
- Wąż zasysający ciecz wciśnij do wypiętego przewodu ze zbiornika paliwa auta (musi siedzieć ciasno), a drugi (wylotowy) wsuń do kanistra na paliwo.
- Przytrzymaj jedną ręka pompkę i uruchom ją za pomocą wiertarki. Ściągaj do kanistra paliwo, bacząc by niczego nie rozlać. Na wszelki wypadek dobrze jest również ustabilizować sam kanister, który może łatwo się przewrócić zwłaszcza w początkowej fazie napełniania, kiedy to jego ciężar jest niewielki.
Jeśli chcesz uniknąć organoleptycznych doświadczeń z paliwem, to dobra metoda opróżniania zbiornika samochodu 😉 Jest prosta, tania i szybka w wykonaniu.
Inne urządzenia do spuszczania benzyny, ropy, oleju
Oczywiście możesz użyć innych urządzeń, typu: ręczna pompka zwana gruszką, ale trzeba trochę nią pomachać i jest mniej skuteczna, lub elektryczna pompka akumulatorowa, którą można podłączyć do wtyczki samochodu, bądź za pomocą żabek bezpośrednio do klem baterii. Taki sprzęt jest bardzo łatwy i bezpieczny w zastosowaniu, można również przepompować nim olej napędowy oraz inny rodzaj cieczy.
Elektryczne pompki do spuszczania paliwa mają różne wydajności (zazwyczaj około kilkadziesiąt litrów na minutę), wyposażane są w zawór i filtr, a odpowiednie uszczelnienia pozwalają na pracę w niskich temperaturach. Jednak są droższe i w razie awarii stają się niemalże bezużyteczne, gdyż nie ma możliwości podłączenia innego napędu.
Kilka uwag
- Najpewniej spuszczanie paliwa z baku jest wykonywać “na świeżym powietrzu”.
- Przed wypinaniem przewodów paliwowych podłóż jakieś naczynie do zebrania resztek cieczy znajdującej się w ich wnętrzu. Ponadto na podłożu dobrze jest rozłożyć szeroką grubą szmatę, aby maksymalnie zabezpieczyć ewentualne przedostanie się resztek cieczy do gruntu.
- Aby uchronić się przed przeciekam benzyny, wężyki powinny być ciasno zamontowane. Do tego celu możesz użyć opasek zaciskowych.
- Jeśli nie ma możliwości wypięcia przewodów, spróbuj dostać się do baku poprzez wlew paliwa. Będzie potrzebny odpowiednio dłuższy wężyk.
- Oczywiście, zamiast wiertarki sieciowej możesz użyć wkrętarki akumulatorowej. Nie trzeba ciągać za sobą kabli 🙂
- Koszt pompki wirnikowej do spuszczania paliwa jest niewielki (w granicach kilkudziesięciu złotych). Warto zainwestować szczególnie, że urządzenie jest relatywnie wydajne (w tym wypadku ok. 40 l/min.) i może przydać się również do innych celów, np.: do spuszczania wody z basenu lub akwarium, czy innych płynów.
- Pamiętaj o użyciu odpowiednich akcesoriów ochronnych.
- Spuszczanie paliwa wykonuj z dala od jakichkolwiek źródeł ognia i absolutnie w żadnym przypadku nie pal przy tym czasem.
dzięki za ciekawy patent, kiedyś na pewno się przyda 🙂
Ostrzeżenie producenta – nie używać do cieczy łatwopalnych