Jakiś czas temu, miałem taką sytuację, że trzeba było naprawić zerwaną linkę napędu kosiarki spalinowej. Należało zrobić to szybko i skutecznie, bo aura niemiłosiernie wskazywała na załamanie pogody, najbliższe sklepy zamknięte, a robota nieskończona 🙁 Niestety nie posiadałem wszystkich niezbędnych części, zatem wykorzystałem, co miałem na podorędziu. Przedstawiony sposób dotyczy zerwanej końcówki.
Wykorzystano:
– zacisk do linek, kawałek rurki paliwowej, karabińczyk od smyczy, kombinerki, klucze oczkowe
Jak naprawić zerwaną linkę hamulca?
- Regulacją maksymalnie wydłużam zerwaną linkę.
- Przygotuję odpowiednio długi odcinek na rurkę oraz zacisk i wszystko ze sobą łączę. Montaż dobrze zrobić w kolejności: jedna część linki w zacisk, rurka, karabińczyk, druga końcówka w zacisk i mocno skręcić.
- Podczas montażu brakuje trochę linki, dlatego demontuję dźwignię z jednej strony. Zatrzaskuję w niej karabińczyk.
- Umieszczam na powrót lewar i reguluję naciąg.
Wszystko sprawdza się doskonale 🙂
Kilka uwag
Rurka zastępuje kauszę, a w miejsce karabińczyka od smyczy można zastosować ten klasyczny (wygodniejszy w montażu) lub haczyk. Oczywiście odpowiedniej wielkości.
W razie potrzeby, można nieco rozwiercić otwór w dźwigni. Byle nie za dużo, aby jej zanadto nie osłabić.
Fajne jest również to, że koszty naprawy są właściwie równe zeru 🙂