Kiedy przychodzi do wymiany uszkodzonych przewodów paliwowych w kosie (podkaszarce) spalinowej okazuje się, że należałoby zakupić cały zestaw. Zwykle nie jest to specjalnie droga rzecz, ale jest inna prosta metoda, dzięki której naprawa będzie nawet kilkadziesiąt razy tańsza. Pod warunkiem, że sprawa wiąże się tylko z wymianą samych przewodów (rurek).
Poniższa instrukcja przedstawiona jest na przykładzie kosy marki Stiga, lecz w wielu innych kosach można znaleźć podobne rozwiązanie. Zatem myślę, że ten poradnik przyda się szerszemu gronu użytkowników sprzętu do koszenia.
Jak wymienić przewody paliwowe w kosie spalinowej – instrukcja
Oceniłem, że uszczelka i filtr nadawały się do dalszego użytku, dlatego potrzebowałem wymienić jedynie samą rurkę. Oto jak należy to zrobić:
- Wyciąg uszczelkę ze zbiorniczka, wyjmij stare przewody i ściągnij filtr paliwa.
- Przytnij rurki na odpowiednią długość. W moim przypadku dłuższa ma ok. 20 cm (ja wymieniłem tylko jedną zasilającą).
- Załóż filtr paliwa (wystarczy wcisnąć do rurki i nasunąć zacisk zabezpieczający) i przewlecz przewód/przewody przez uszczelkę.
- Wciśnij uszczelkę i naciągnij przewody na odpowiednie wloty gaźnika. Nie pomyl kolejności.
Jeśli masz mechaniczną pompkę zasysającą, łatwo to sprawdzić. Nalej mieszanki i naciśnij kilka razy. Jeśli nie zassało cieczy, to znaczy, że przewody należy założyć odwrotnie. Piszę o tym dlatego, ponieważ w poszczególnych gaźnikach innych marek układ może nieco się różnić.
Jak widać całość sprowadzała się do zakupu przewodu paliwowego o odpowiedniej średnicy. Takie rurki można dostać w sklepach motoryzacyjnych, bądź w serwisach sprzętu ogrodniczego. Za metr takiego przewodu zapłaciłem 2 zł. Jak nie trudno obliczyć, naprawa kosztowała mnie 40 groszy zamiast 20 zł.
Zwróć również uwagę na to, że rurka zasysająca powinna być odpowiedniej długości – nie za krótka i nie za długa. W przeciwnym wypadku podczas pracy mogą występować problemy z prawidłowym dopływem paliwa.
no dobrze ale ile centymetrów ma mieć ten krótszy przewód i jak daleko ma być w puszczony w uszczelkę gumową do zbiorniczka paliwa, może jakieś zdjęcie dziękuje i pozdrawiam
Krótszy przewód pełni rolę powrotu. Zatem wystarczy, aby wystawał nieco poza uszczelkę. W każdym razie powinien być tak osadzony, by nie wypadł z otworu. Na powyższym zdjęciu, choć tego nie widać, wystaje minimalnie z uszczelki. I to jest ok.
Natomiast jeśli chodzi o długość; poszczególne wielkości dla różnych kos mogą być inne. Dlatego najlepiej to sobie po prostu przymierzyć.
Wpuść jedną końcówkę przewodu do uszczelki, zamocuj ją w zbiorniczku, a drugi koniec przyłóż do gaźnika (końcówki powrotu) i przytnij.
Mi za przewód odprowadzający powietrze posłużyła rurka od spryskiwacza do szyb 🙂
Zatem naprawa za 0 zł 😉