Kable rozruchowe, szczególnie te tanie – gorszej jakości, w dość krótkim czasie odmawiają posłuszeństwa. Na próżno zwierasz zaciski, aby doczekać się upragnionej iskry. A kupiłeś je, przecież dopiero co 🙁 Czy takie kable nadają się wówczas tylko do wyrzucenia? Niekoniecznie, przyczyna może być prozaiczna. W tym poradniku dowiesz się co może być powodem braku przewodzenia prądu i jak naprawić takie przewody?
Będziesz potrzebować:
– płaski wkrętak, nożyk, kombinerki, papier ścierny, smar do klem akumulatora
Jak naprawić kable rozruchowe – instrukcja
Przyczyną nieprzewodzenia prądu może być przepalony przewód lub przerdzewiałe zaciski zwane żabkami bądź krokodylkami. Częstym powodem braku iskry na kablach są również zaśniedziałe miejsca połączeń przewodu z zaciskiem. Najprostszym sposobem pozbycia się problemu jest ich wyczyszczenie. Jak się do tego zabrać, aby awaryjne odpalenie samochodu znów było możliwe?
- Zsuń gumowe zabezpieczenie i wkrętakiem odegnij styki żabek.
- Wyciągnij przewody, odetnij zaśniedziałe końcówki i odsłoń nowe metalowe części kabla, usuwając gumową osłonę na długości około 1 – 2 cm.
- Przeczyść wszystkie miejsca styków papierem ściernym.
- Podwiń odsłonięte końcówki kabli, ustaw w pierwotnym miejscu i kombinerkami dokładnie zaciśnij styki.
- Nasuń zabezpieczenia na krokodylki i sprawdź działanie przewodów.
Dobre rady
- Zwróć uwagę na to, aby drut, czyli część przewodząca prąd, dobrze przylegał do ścianek zacisku. Powinien być podwinięty do wewnątrz.
- Dla lepszego przewodzenia prądu i konserwacji styków, można zastosować odpowiedni środek, np. preparat używany do ochrony klem akumulatora.
- Jeśli problem wystąpił nie we wszystkich kablach, warto sprawdzić pozostałe połączenia i ewentualnie dokonać naprawy.
- W zależności od stopnia uszkodzenia poszczególnych elementów, zreperowanie zajmuje od kilkunastu do kilkudziesięciu minut.