Jak w 5 krokach naprawić kable rozruchowe?

Kable rozruchowe, szczególnie te tanie – gorszej jakości, w dość krótkim czasie odmawiają posłuszeństwa. Na próżno zwierasz zaciski, aby doczekać się upragnionej iskry. A kupiłeś je, przecież dopiero co 🙁 Czy takie kable nadają się wówczas tylko do wyrzucenia? Niekoniecznie, przyczyna może być prozaiczna. W tym poradniku dowiesz się co może być powodem braku przewodzenia prądu i jak naprawić takie przewody?

Będziesz potrzebować:

– płaski wkrętak, nożyk, kombinerki, papier ścierny, smar do klem akumulatora

Jak naprawić kable rozruchowe – instrukcja

Przyczyną nieprzewodzenia prądu może być przepalony przewód lub przerdzewiałe zaciski zwane żabkami bądź krokodylkami. Częstym powodem braku iskry na kablach są również zaśniedziałe miejsca połączeń przewodu z zaciskiem. Najprostszym sposobem pozbycia się problemu jest ich wyczyszczenie. Jak się do tego zabrać, aby awaryjne odpalenie samochodu znów było możliwe?

  1. Zsuń gumowe zabezpieczenie i wkrętakiem odegnij styki żabek.
    Naprawa kabli rozruchowych - krokodylki bez osłon
    Żabki bez osłon
    Jak naprawić przewody rozruchowe - rozginanie zacisku
    Rozginanie zacisku
  2. Wyciągnij przewody, odetnij zaśniedziałe końcówki i odsłoń nowe metalowe części kabla, usuwając gumową osłonę na długości około 1 – 2 cm.
    Naprawa przewodów rozruchowych - kabel i żabka
    Przewód i zacisk
  3. Przeczyść wszystkie miejsca styków papierem ściernym.
    Jak naprawić kable rozruchowe - zaśniedziała żabka
    Najlepiej przeczyścić całą żabkę
  4. Podwiń odsłonięte końcówki kabli, ustaw w pierwotnym miejscu i kombinerkami dokładnie zaciśnij styki.
    Podwinięta końcówka przewodu rozruchowego, gotowa do zamocowania
    Przygotowana końcówka kabla przed montażem w zacisku
    Naprawiony i zamocowany kabel rozruchu
    Na nowo zamontowany przewód w żabce
  5. Nasuń zabezpieczenia na krokodylki i sprawdź działanie przewodów.
    Naprawa kabli rozruchowych - krokodylki z przewodami
    Kable rozruchowe gotowe do ponownego użycia

Dobre rady

  • Zwróć uwagę na to, aby drut, czyli część przewodząca prąd, dobrze przylegał do ścianek zacisku. Powinien być podwinięty do wewnątrz.
  • Dla lepszego przewodzenia prądu i konserwacji styków, można zastosować odpowiedni środek, np. preparat używany do ochrony klem akumulatora.
  • Jeśli problem wystąpił nie we wszystkich kablach, warto sprawdzić pozostałe połączenia i ewentualnie dokonać naprawy.
  • W zależności od stopnia uszkodzenia poszczególnych elementów, zreperowanie zajmuje od kilkunastu do kilkudziesięciu minut.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Enter Captcha Here : *

Reload Image